Najenostavnejši način za prvi obračun plače v podjetju s pomočjo Čarovnika za aktiviranje podjetja, kjer je sprva potrebno vnesti določene osnovne podatke. S pritiskom na izbrani gumb je mogoče izbrati in izpolniti izbrane podatke, ki so potrebni pri obračunu plače. Za obračun plače je potrebno izpolniti šifrant prispevkov šifrant zaposlenih in definirati način obračuna plače za vpisane zaposlene. Čarovnik najprej odpre okno, kjer je potrebno izpolniti splošne podatke, ki so potrebni za obračun plače. Tukaj izpolnite splošne podatke o podjetju, kot so sedež, TRR,...
S pritiskom na gumb Osnovni podatki o podjetju, se Vam pojavi okno kjer morate vpisati osnovne podatke o podjetju kot so naziv, sedež, telefonska št., itd., nujno potrebno pa je izpolniti polje Davčna št. Ko ste izpolnili vse potrebne podatke pritisnete gumb Shrani in tako Vas je program povrnil na prvotno okno.
Pri drugem gumbu Podatki o lastniku S.P. je potrebno izpolniti osnovne podatke, če je nosilec s.p. S klikom na gumb se pojavi okno Lastnik s.p., kjer izpolnimo osnovne podatke. Ko vnesemo vse potrebne podatke, pritisnemo gumb Shrani. Naslednji gumb Podatki o trans. računih pri plači Vam čarovnik odpre okno, kjer se prikažeta 2 jezička Nakazila in Nakazila ostalo. V jezičku Nakazila moramo izpolniti vsa osnovna polja, kot so Prejemnik, Številka računa, Sklicna številka, itd. Na jezičku Nakazila ostalo se pa nahajajo Prispevek za PIZ, Akontacija dohodnine za, katere izpolnimo če je to potrebno. Ko ste končali z vpisom vseh potrebnih podatkov, pritisnete gumb V redu. Gumb Privzete nastavitve ponazarja tako imenovane tovarniške nastavitve, podatke ki so že vnešeni in če pritisnete ta gumb se vam do zdaj vnešeni podatki izbrišejo.
Nosilci S.P. podjetja morajo izpolniti podatke, ki se nahajajo na gumbu Podatki o nakazilih S.P. Odpreta se Vam 2 jezička Nakazila s.p. in pa Nakazila ostalo. Na prvem jezičku je potrebno izpolniti polja Prejemnik in Namen nakazila, Žiro račun in Sklicna številka, na drugem jezičku Nakazila ostalo se pa nahajajo Prispevek za PIZ, Akontacija dohodnine za, katere izpolnimo če je to potrebno. Ko ste končali z vpisom vseh potrebnih podatkov, pritisnete gumb V redu. Gumb Privzete nastavitve ponazarja tako imenovane tovarniške nastavitve, podatki ki so že vneseni in če pritisnete ta gumb se vam do zdaj vneseni podatki izbrišejo. Gumb Šifrant prispevkov Vam odpre okno Prispevki v katerem je že 9 osnovnih prispevkov že vnesenih. Če želite kaj dodati pritisnete gumb Nov, vnesete potrebne podatke in pritisnete gumb Shrani. Če pa bi želeli kaj spreminjati, se postavite na prispevek, ki ga želite spremeniti, ga označite in pritisnete gumb Spremeni. Po dodajanju ali odstranjevanju podatkov pritisnete gumb Shrani. Če bi pa morda želeli trajno izbrisati kakšen prispevek, pa pritisnete gumb Briši. Ko ste zaključili z urejanjem pritisnete gumb Zapri in vas program povrne na prvo okence čarovnika. Gumb Poenoti TR pritisnete, če želite poenotiti vse transakcijske račune, to pomeni da bodo vsi transakcijski računi enaki v poljih kjer je potrebno vpisati transakcijske račune. Ta gumb največ uporabljajo nosilci s.p. Ko smo izpolnili vse potrebne podatke lahko pritisnemo gumb Naprej. Odpre se vam okence kjer morate izpolniti splošne podatke potrebne za vpis kadrovske evidence. Priporočamo da vpišete vse podatke po vrstnem redu, da bi se izognili nepravilnosti pri vpisu seznama zaposlenih. Prvi gumb Delovna mesta predstavlja delovna mesta v podjetju. Da vstavite posamezno delovno mesto pritisnete gumb Nov in vnesete delovno mesto (primer: Tajnica, Hišnik, čistilka,…), nato pa pritisnete gumb Shrani. Delovna mesta lahko tudi spreminjate s pritiskom na gumb Spremeni ali brišete s pritiskom na gumb Briši. Ko ste končali z vnosom delovnih mest pritisnete gumb Zapri. Gumb Stopnja izobrazbe predstavlja stopnjo izobrazbe zaposlenih. Določene stopnje so že vnesene, Vi jih lahko dodajate, brišete ali spreminjate. Ko ste zaključili pritisnete gumb Zapri. Kot naslednje izpolnimo podatke, ki se skrivajo pod gumbom Tarifni razredi. Vnesenih je že 10 tarifnih razredov, ki jih lahko spreminjate, lahko pa dodajate tudi svoje ali izbrišete že obstoječe. Naslednji gumb Delovna razmerja Vam odpre opis delovnega razmerja (vnesena so 3: redno, pogodbeno, določen čas), kjer lahko urejate, torej dodajate, spreminjate ali brišete delovna razmerja. Gumb Stroškovna mesta izpolnimo po potrebi, lahko pa jih dodajamo, spreminjamo in brišemo. Občine, v tem gumbu so že vnesene glavne občine Republike Slovenije, lahko pa si dodate tudi druge, manjše občine s pritiskom na gumb Nov. Ko smo uredili podatke, ki se skrivajo pod gumbom Občine, še odpremo gumb Davčne izpostave, kjer že imamo vnesena nekatera mesta pristojnosti, lahko pa seveda tudi dodate nove. Čarovnik nam nudi tudi, da urejamo dopuste pod gumbom imenovanim Dopusti. Tukaj vnašamo številko let in pa število dni dopusta. Ko vnašamo nove ali spreminjamo starejše podatke, moramo vse Shraniti, da ne izgubimo podatkov, ko pa končamo pa pritisnemo Zapri. Spodnja slika prikazuje okence, če pritisnete Nov na kartici Dopusti. Gumb Stalnost predstavlja stalnost v podjetju. Na tem mestu že imamo vpisano število let in pa dodatek v procentih, katere pa lahko spreminjate in uredite. Če želite vnesti nove podatke, pritisnete ikono zgoraj levo (bela ikona, z zelenim plusom) ob kateri imate gumbe (po vrsti od L proti D) spremeni, izbriši, iskanje, pregled, tiskaj, izhod ali pa pritisnete na Stalnost in izberete dejanje, ki ga želite izvršiti. Delovna doba: ob kliku na ta gumb se nam pokaže število let in dodatek (%) na leta delovne dobe, katere lahko spreminjate, dodajate ali brišete. Dodatek na delovno dobo
Pod gumbom Banke/Kreditodajalci, so že vnesene nekatere banke, Vi pa lahko dodajate, spreminjate ali brišete le-te. S pritiskom na gumb Računi dodajate transakcijske račune Vaših zaposlenih, lahko jih urejate ali brišete. Če pritisnete gumb Nov se Vam odpre okno, kjer morate opisati račun (npr.: TRR – Janez Novak), izbrati morate banko in pa vpisati št. transakcijskega računa. Po potrebi izpolnite še ostala polja, ko končate pa Shranite podatke. Če ste prenehali z urejanjem računov pritisnete Zapri. Poštne številke: na tem mestu že imate shranjene nekatere poštne številke, ki pa jih lahko po potrebi urejate (dodajate, spreminjate, brišete). Potni stroški: ta gumb predstavlja potne stroške zaposlenih. Z pritiskom na Nov dodate potne stroške, vpišete relacijo, kilometre, znesek (km). Ko končate pritisnete Shrani in po potrebi dodajate nove. Kot zadnji gumb na tem mestu so Zaposleni. Z gumboma Nov in Spremeni lahko vpišete novega ali spremenite podatke že vpisanega zaposlenega. Gumb Obračun odpre okno za definiranje načina izplačevanja plače. Gumb Račun odpre šifrant Transakcijskih računov, Potni str. Pa šifrant relacij za obračun potnih stroškov. Pri vpisu v kadrovski evidenci, je potrebno zaposlenemu izbrati relacijo za potne stroške, tudi če se mu nič ne izplačuje, v ta namen vpišite relacijo Nič v šifrant. Gumba Odbitki in Bonitete odpirata istoimenska šifranta, v katera lahko vpišemo podatke, ki se uporabijo pri obračunu plač. Če pritisnemo gumb Nov, se nam pojavi naslednje spodaj prikazano okence.
Tukaj vnašate podatke zaposlenih, v levem oknu se vpišejo kontaktni podatki. Na desni strani se izbirajo podatki iz šifrantov, potrebno je izpolniti vsa polja. Delovna doba (skupna) in delovna doba v podjetju se vpiše v obliki LLMMDD (npr. za 3 leta, 2 meseca in 12 dni se vpiše 0302120). Na desni strani se izbirajo podatki iz šifrantov, potrebno je izpolniti vsa polja. Na obračun plače vplivajo le podatki iz šifranta potnih stroškov in podatki o delovni dobi, če je v urnih postavkah, ki se v plači obračunajo tako določeno (da se poveča znesek plače za procent iz šifranta delovne dobe. Privzeto je da se delovna doba upošteva oz. obračuna). V šifrant Račun se vpiše TRR zaposlenega, oz. na kateri TRR se plača nakaže. Po vpisu osnovnih podatkov je potrebno za zaposlenega definirati način obračuna plače. Tako pritisnete gumb na levi Obračun. Program ima ob instalaciji vgrajeno podporo za naslednje načine obračunavanja plače: Bruto znesek, Neto znesek, Bruto urna postavka, Neto urna postavka, Bruto točke. Glede na način obračuna plače je potrebno v polju Tip obračuna izbrati ustrezen način obračuna, za vse Bruto načine, izbrati B Izračun plače iz Bruto osnove in za Neto načine N Izračun plače iz Neto osnove. Glede na izbrani Obračun je potrebno definirati v ustreznem polju znesek plače. Npr. Za Bruto znesek izpolniti polje Bruto plača, za način Neto znesek izpolniti Neto plača, za načina iz Urne postavke vpisati Vrednost ure. Pri načinu Bruto točke se vpiše število točk, vrednost točke se vpiše v možnostih. Na desnem delu okna se vpišejo procenti olajšav in uspešnosti. Vrednosti je mogoče definirati v tuji valuti, v takem primeru se izbere vrsta valute iz šifranta npr. EUR, pri čemer se pri obračunu znesek množi s tečajem in tak znesek se uporabi v obračunu. Ko so ti podatki vpisani lahko začnemo z obračunom plače. Ko ste vnesli vse zaposlene, ki ste želeli pritisnete gumb Zapri in pritisnete gumb Naprej. Pred pričetkom obračuna je potrebno vpisati in preveriti pravilnost naslednjih podatkov potrebnih za pravilnost obračuna. Po tem ko smo preverili točnost podatkov pritisnemo gumb Naprej, za tem pa tipko Dokončaj.
Povezane teme: Obračun plače
|